Yogaklasser våren 2016

Då är vårterminens datum satta. Det blir fortsatt söndagkvällar på Scoutgården. Jag kommer att varva Flow & Restore Yoga med bara Restorative Yoga.

Anmäl dig till Kurs 1, 2 och/eller 3
Drop-in anslås på Facebooksidan samma dag, 150:-/tillfälle.

För anmälan, skicka ett mail till: yoga(at)jolowe.se
Begränsat med platser, anmälan är bindande!
Kursbokningar har företräde framför enstaka bokningar.

Söndagar 18:00-19:15

Kurs 1: 540:-  FULLBOKAD
Sön 10 januari – Flow & Restore
Sön 17 januari – Flow & Restore
Sön 24 januari – Restorative Yoga & Yoga Nidra
Sön 31 januari – Flow & Restore

(uppehåll 7, 14, 21 februari)

Kurs 2: 400:-
Sön 28 februari – Flow & Restore
Sön 6 mars – Flow & Restore
Sön 13 mars – Restorative Yoga & Yoga Nidra

(uppehåll 20 och 27 mars)

Kurs 3: 540:-
Sön 3 april – Flow & Restore
Sön 10 april – Flow & Restore
(uppehåll sön 17 april)
Sön 24 april – Restorative Yoga & Yoga Nidra
Sön 1 maj – Flow & Restore

Plats:
Scoutgården vid Roos damm i Staffanstorp
Annerovägen 26, Karta

Flow & Restore Yoga:
Under en Flow & Restore klass börjar vi lugnt med andningsövningar (Pranayama), därefter följer flödande positioner (vinyasa) som bygger styrka och rörlighet. Klassen avslutas alltid med någon återhämtande position, avslappning och meditation.

Klassen är utvecklande och utmanande för både kropp och själ och stort fokus ligger på andningen.

Restorative Yoga & Yoga Nidra
Restorative Yoga är en yogaform som syftar till att ge lugn och djup avslappning. Vi börjar med några lugna och mjukt flödande positioner för att släppa taget om stress och spänningar. Sedan får du vila på bolster i olika positioner och med hjälp av block och filtar avlastar vi kroppen och lederna. Vi stannar i varje position 5-20 min för att uppnå maximal återhämtning. Vår hjärtfrekvens sänks, stresshormoner minskar, musklerna slappnar av och vår matsmältning förbättras. Även kroppstemperaturen sänks lite under passet, därför är det bra att ha långärmat och ett par strumpor på sig. Passet avslutas med en guidad djupavslappning, Yoga Nidra.

Att tänka på:
Ta med egen yogamatta. Vi tränar i mjuka kläder, barfota, och det kan vara bra med en filt, en tröja och ett par strumpor till avslappning. Kom gärna några minuter innan det börjar för att hinna landa lite och inte ha andan i halsen, och det är bra om man inte har ätit en större måltid precis innan.

Om du har skador, sjukdom, är gravid, eller något liknande: kontrollera gärna med läkare
först, och meddela mig så att jag vet och kan hjälpa till att anpassa yogan efter dina
individuella förutsättningar. All yoga sker på egen risk.

Vi ses på mattan!
Namaste,
Lottta

Please follow and like us:
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.